Uw vragen beantwoorden we altijd

Onderstaand volgen de meest gestelde vragen en antwoorden. Mocht uw vraag er niet tussen staan, neemt u dan contact op via onderstaande button.

Stel een vraag

U kunt zich direct uitschrijven via het formulier.

U schrijft zich hiermee uit bij EDM. Dit betekent dat u nog steeds via andere organisaties, die over uw persoonsgegevens beschikken, reclame kunt ontvangen. Als u dit ook niet wilt, dan kunt u zich het beste uitschrijven via de landelijke registers Bel-Me-Niet (telemarketing) en Postfilter (post). Naast ons eigen blokkaderegister maken wij altijd gebruik van deze landelijke registers.

 

Organisaties in Nederland kunnen gebruik maken van de gegevens die EDM ter beschikking stelt. Deze organisaties moeten zich houden aan Nederlandse en Europese wetgeving. Zo borgen we dat persoonsgegevens altijd door Nederlandse en Europese wetten en regels worden beschermd.

Zo mogen organisaties consumenten zonder voorafgaande toestemming per post benaderen, mits daarbij de wetgeving in acht wordt genomen.

Wij werken strikt volgens de geldende Nederlandse en Europese privacy wetgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daarnaast zijn we erkend met het privacy waarborg van de branchevereniging DDMA.

Wilt u zich uitschrijven voor ongevraagde reclamepost? Klik dan hier.

Organisaties hebben geen toegang tot het bevolkingsregister van de overheid (Basisregistratie Personen). Het kan dus voorkomen dat organisaties persoonsgegevens van overleden personen nog gebruiken. Deze persoonsgegevens kunt u hier uitschrijven bij EDM.

Let op, dit betekent dat u nog steeds via andere organisaties, die over deze persoonsgegevens beschikken, reclame kunt ontvangen. Om ook dit te voorkomen kunt u de gegevens ook registreren in het landelijke register van de branche organisatie:

https://www.postfilter.nl/regi...

Wij gebruiken meerdere soorten gegevens, waaronder persoonsgegevens, zoals uw naam en adres. Bijzondere of gevoelige persoonsgegevens zoals IBAN nummers, medische gegevens of politieke voorkeur gebruiken wij niet. 

Neem voor dit verzoek dan contact op met onze Privacy Officer via dit formulier. U heeft alleen inzage in uw eigen persoonsgegevens. Dit omdat niet is toegestaan dat een willekeurig persoon uw persoonsgegevens opvraagt. Daarom dient u zich te legitimeren.

Hiervoor maken we gebruik van de identificatie mogelijkheid van de banken: iDIN. Door in te loggen via iDIN hoeven wij u niet om een kopie van uw paspoort of rijbewijs te vragen. Dat is voor u en voor ons veiliger. U krijgt alleen inzage in de gegevens waarmee u zich bij iDIN heeft aangemeld. Klik hier voor meer informatie over IDIN.

Voordat onze opdrachtgevers reclamepost versturen, zorgen wij ervoor dat alle adressen worden uitgesloten die ingeschreven staan in het Postfilter.

U staat daarin wellicht nog geregistreerd met een oud adres. Registraties worden niet automatisch mee verhuisd. Daarnaast is een registratie in het Postfilter 5 jaar geldig. Het zou dus ook kunnen dat u zich opnieuw moet registreren.